90- årskalas!

Se hela bilden







I dag har jag varit på 90-årskalas. Inte ofta man får förmånen att vara med när någon fyller så många år.

Han som fyllde år heter Robert Broman och har varit spelare, ledare och funktionär i Ljusdals bandyklubb i många, trofasta år. Robert spelade även fotboll med min pappa och har i hela sitt liv varit intresserad av allt vad idrott heter.

Robert har under många år varit en god och nära vän med mamma så det är verkligen på många olika sätt jag har haft förmånen att lära känna och träffa Robert.

Han är vid 90- års ålder kristallklar i sitt minne och kommer ihåg mer än många av oss som deltog på klalaset. Det blev många roliga idrottsminnen som berättades och det blev mycket tydligt hur idrotten förenar, gläder och stärker oss människor.

Robert har en humor som jag gillar skarpt! Även om alla dagar kanske inte är så roliga när man är 90 år och hälsan lite sviktande emmelanåt, är Robert nästan alltid på bra humör. Han har alltid en underfundig kommentar och bryr sig om sina sina medmänniskor på ett sätt som fler borde lära sig av.

Nu börjar snart fotbolls VM och om jag känner Robert rätt kommer han att sitta klistrad vid TV´n.

Emma, Nikki och jag fick en mycket trevlig stund i dag på Sveriges nationaldag tillsammans med Robert, bandyvänner och Roberts släkt och vänner!



 


Kommentarer
Postat av: Hogan

Poiché la procedura per la cessazione del fumo di sigaretta IsNot molto semplice ed è spiacevole, ci può essere in qualsiasi modo ad aiutare i fumatori ridurre il disagio reale? Proprio qui arriva il fumo reale digitale.htmldoes non proprio bruciare, così come non comprende il catrame, né aboutthe 460 tipi di composti Hogan chimici nel mantenere fumo che potrebbe innescare respiratoryand malattie cardio ogni volta disposta la masterizzazione. Pertanto, il che causano il cancro agenti cancerogeni inclusi il fumo incommon non sono all'interno della e-sigaretta. E-sigaretta non causerà "fumo passivo" rischio per gli altri e anche l'inquinamento dell'aria ambiente. Pertanto, non è il momento di smettere di fumare sigarette?

2012-04-16 @ 10:46:36
URL: http://www.hoganprezzihogan2012.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0